kpb

The Practice

tytuł oryginalny: The Practice

reżyseria: Martín Rejtman
aktorzy: Esteban Bigliardi, Mirta Busnelli, Manuela Oyarzún, Camile Hirane, Gabriel Cañas

czas trwania: 95 min.
produkcja: Argentyna/Chile/Portugalia/Niemcy 2023
język: hiszpański
napisy: polskie, angielskie
in Spanish with Polish and English subtitles
info: Mastercard Off Camera

Film prezentowany w sekcji: Czarne owce

Akcja nowego filmu Martina Rejtmana, pokazywanego w Konkursie Głównym zeszłorocznego festiwalu w San Sebastián, dzieje się w Chile. Główny bohater, pochodzący z Buenos Aires Gustavo (zabawny Esteban Bigliardi), jest instruktorem jogi, który przez ostatnie lata z powodzeniem współprowadził zajęcia ze swoją żoną Vanessą (Manuela Oyarzún). Para jednak od dłuższego czasu nie potrafi się dogadać i postanawia się rozwieść, odwołując wcześniej zaplanowaną podróż do Indii.

Żona zatrzymuje mieszkanie, a mężczyźnie przypada w udziale zajmowanie się studiem. Jakby Gustavo miał niewystarczająco problemów, doznaje poważnej kontuzji kolana i musi rozpocząć żmudną rehabilitację, a w mieście niespodziewanie pojawia się jego zaniepokojona, dość apodyktyczna matka. Rejtman nie tylko w dowcipny sposób pokazuje zawirowania wokół kryzysu wieku średniego, ale wykpiwa też szereg męskich fiksacji. Równocześnie z empatią i zrozumieniem spoglądając na swego pogubionego bohatera, miotającego się pomiędzy dwoma światami kulturowymi.

| The protagonist of Martin Rejtman’s latest film, which premiered at last year’s San Sebastian Film Festival, is Gustavo (a witty performance from Esteban Bigliardi), a Chilean yoga instructor who has been successfully teaching classes with his wife Vanessa (Manuela Oyarzún) for many years. They haven’t gotten along in quite some time and they decide to split up and cancel their trip to India; Vanessa keeps their apartment and Gustavo gets the studio. As if he didn’t have enough problems, Gustavo injures his knee and has to go through an arduous rehabilitation process, plus his neurotic and overbearing mother comes to town. Rejtman humorously depicts the turmoil of a middle-age crisis, and delights in mocking specific male fixations. At the same time, he’s got a lot of empathy and understanding for his lost-at-sea protagonist, who’s torn between two different worlds and cultural realities.

KUP BILET TUTAJ



Prezentowany w ramach Mastercard Off Camera 2024.

Bookmark and Share